Mała Obwodnica Łomianek - o co chodzi?


(maciej_krogulec) #1

Okazuje się, że tzw “mała obwodnica Łomianek”, wywołała wielką awanturę. Zwracam uwagę na sprytny zabieg słowny : niby dlaczego to ma być “mała obwodnica” ? A gzie jest zatem WIELKA obwodnica ?

  • Otóż nie dajmy się omamić słowom. Nie ma i nie będzie innej obwodnicy, jak tylko ta łaskawie proponowana przez obecne władze. Kolejny raz usiłują nam wcisnąć nieprawdziwy pogląd, jakoby planowana S7 po Puszczą miała być “obwodnicą Łomianek”, do tego jak należy rozumieć WIELKĄ obwodnicą. To jest, proszę Państwa, tak zwana prawda tischnerowska… nikt S7 nie rozważał i nie rozważa, jako obwodnicy Łomianek. Zamiast kombinować, należy udrożnić Kolejową - tylko udrożnić, nie rozbudowywać- broń Boże - do większych parametrów i zrealizować S7, ale pod warunkiem zachowania norm środowiskowych. Taka koncepcja osiągnięcia zgody była omawiana u poprzedniego Wojewody. Myślę, że zostanie zrealizowana za kilkanaście lat. Do tego czasu proszę czekać z projektami deweloperskimi.

Uwagi do wybranych opinii, dotyczących koncepcji programowo- przestrzennej tzw. „małej obwodnicy Łomianek”
(Janusz Skonieczny) #2

To jest jakaś sprzeczność, że burmistrz nie zabiega, a wręcz blokuje próby poprawiania S7 (nie mylić z S8, tzw. trasą mszczonowską) i poprawy naszego wjazdu do warszawy, a jednocześnie proponuje zbudować drogę która głównie usprawni ruch tranzytowy z i nie pozwoli na wjazd w Łomiankach centralnych .

Na znacznym odcinku Łomianek, nie ma w ogóle wjazdów ani przejazdów na drugą stronę. Ale nagle w innych miejsca pojawiają się zjazdy w pole — na wysokości ul. Jeziornej, czyżby dojazd do osławionych już Zakładów Drzewnych gdzie burmistrz forsuje budowę centrum handlowego?.

https://www.google.pl/maps/@52.3602134,20.8687645,651m/data=!3m1!1e3

https://www.google.pl/maps/@52.340202,20.9018654,2600a,20y,45.75h,2.64t/data=!3m1!1e3


(maciej_krogulec) #3

Dobry wieczór, Panie Januszu -

  1. Mała korekta i trochę przypomnienia : nie będzie S8 pod Puszczą; tzw “trasa mszczonowska” jest roboczą nazwą właśnie nowego śladu trasy S7, która ma być docelowo “wpuszczona w Puszczę” - wybaczcie Państwo słownictwo. Następnie na terenie Bemowa, za Centrum Handlowym - jest przewidziane połączenie trasy S 7 oraz S 8, które w następstwie tego będą miały o wiele dłuższy wspólny przebieg, niż teraz. Obecnie, jak wszystkim wiadomo, mamy trasę S7 na ul. Kolejowej.

  2. Od dawna wiadomo, że planowana S7 ma spełniać rolę zebrania tranzytu i dzięki temu ułatwienia wyjazdu z S8 na S7 w kierunku północnym. Ale to nie ma NIC wspólnego z jakąś OBWODNICĄ Łomianek.

  3. Ponadto NIKT nie proponuje aby z ul. Kolejowej zrobić trasę szybkiego ruchu. To są bzdury, były jedynie modele ruchu, wykonywane w celu pokazania, ze trzeba budować S7 w rezerwie istniejącej od tat pięćdziesiątych ! Łomianki rozwijają się szybko, każdy to widzi. Trasa pod Puszczą (“mszczonowska”) nie powstanie szybko, bo to za duże pieniądze, za duży konflikt na Bielanach i Bemowie. Nie da się wcisnąć trasy bez zabezpieczeń środowiskowych (to akurat udało się mi uzgodnić polubownie - ale nikt ze strony GDDKiA nie skonsumował osiągniętego consensusu…). No i najważniejsze : nie da się przenieść rezerwatu Sieraków kilka kilometrów dalej… proszę bardzo, może ktoś spróbuje.
    Władze Łomianek od lat kontestują udrożnienie Kolejowej, bo łudzą się nadzieją na szybką budowę S7 po Puszczą.

  4. Proszę rozważyć, czy może Pan umieść naszą dyskusję na FB, ponieważ ja nie jestem obecny na tym portalu społecznościowym, a może kogoś sprawa zainteresuje.


(Janusz Skonieczny) #4

Racja. Muszę to sobie zapamiętać. Strasznie to mylące jak się mówi o udrożnieniu i rozbudowie S7, a potem mówi się o budowie S7 w innym miejscu. Trudno się w tym połapać, a należę raczej do tych trochę śledzących nasze Łomiankowskie dylematy — strach pomyśleć jaki mętlik w głowie mają ci którzy tylko sporadycznie sprawdzają co się u nas dzieje.

No i tego nie rozumiem. Bo to pokazuje dwa sprzeczne stanowiska, z jednej strony blokada poprawienia tranzytu za pieniądze pochodzące z poza gminy, a z drugiej strony budowa obwodnicy z lokalnych pieniędzy. Obwodnice zostawmy innym wyższym władzom, a my powinniśmy zabiegać o poprawę ruchu wewnętrznego.

To chyba nie jest potrzebne. Jeśli wierzyć statystykom ten wątek był czytany ponad 70 razy. A fejsbook nadaje się ostatnio głównie na pyskówki i krótkie tematy. IMHO trudno tam jest prowadzić dłuższą dyskusję, a moderowanie jest praktycznie niemożłiwe.

Zróbmy test zasięgu :slight_smile: niech każdy kto to czyta kliknie serduszko pod tym wpisem, dajcie znać jak nas słychać :smiley: