Zmusiłem urząd do wydania decyzji w formie elektronicznej! Yuppi! Jednak da się Podziękowania dla pani Justyna Wichowskiej za przetarcie szlaku, mam nadzieję że kolejny urzędnicy z Łomianek pójdą w jej ślady.
Kluczem do wykonania ostatniego kroku była deklaracja poniższa deklaracja w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnia braków formalnych poprzez wskazanie adresu do doręczeń:
W odpowiedzi na wezwanie z 23 listopada 2016 r., na podstawie art. 391 ust. 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego, proszę o doręczenie pism w formie elektronicznej na adres taki jak wskazałem we wniosku z 30 października tj. watchdog@lomianki.org
W odpowiedzi otrzymałem wiadomość email już bezpośrednio od pani Justyny, a nie jak do tej pory z adresu mail biura rady (to też postęp bo przyśpiesza sprawy):
Witam,
zawiadamia się Pana, że w dniu dzisiejszym pod linkiem: RKA.1431.149.2016.doc.BES.xades znajduje się do pobrania decyzja administracyjna w formie dokumentu elektronicznego. Pod wskazanym adresem elektronicznym może Pan pobrać pismo, pod którym powinien Pan dokonać potwierdzenia doręczenia pisma. Informuję Pana również o wymogu podpisania urzędowego poświadczenia odbioru w sposób wskazany w art. 20 a ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Art. 20a. (Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r.o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114))
- Uwierzytelnienie użytkowników systemu teleinformatycznego korzystających z usług online udostępnianych przez podmioty określone w art. 2 wymaga:
- użycia notyfikowanego środka identyfikacji elektronicznej, adekwatnie do poziomu bezpieczeństwa wymaganego dla usług świadczonych w ramach tych systemów, lub
- profilu zaufanego ePUAP, lub
- danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego.
- Podmiot publiczny, który używa do realizacji zadań publicznych systemów teleinformatycznych, może umożliwiać użytkownikom identyfikację w tym systemie przez zastosowanie innych technologii, chyba że przepisy odrębne przewidują obowiązek dokonania czynności w siedzibie podmiotu publicznego.
- Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowe warunki organizacyjne i techniczne, które powinien spełniać system teleinformatyczny służący do wydania certyfikatu oraz stosowania technologii, o których mowa w ust. 2, w tym:
 a) zakres i okres przechowywania danych w systemie,
 b) obowiązki informacyjne, do których zobowiązany jest administrator systemu,
2) zasady i warunki potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego ePUAP, w tym:
 a) (uchylona),
 b) okres ważności profilu zaufanego ePUAP,
 c) zawartość profilu zaufanego ePUAP,
 d) przypadki, w których nie dokonuje się potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP,
 e) przypadki, w których profil zaufany ePUAP traci ważność,
 f) warunki składania podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP oraz autoryzacji przy nieodpłatnym wykorzystaniu środka identyfikacji elektronicznej stosowanego do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym banku krajowego lub innego przedsiębiorcy,
 g) warunki przechowywania oraz archiwizowania dokumentów i danych bezpośrednio związanych z potwierdzeniem profilu zaufanego ePUAP,
 h) wzory wniosku o potwierdzenie, przedłużenie i unieważnienie profilu zaufanego ePUAP,
 i) warunki, które powinien spełniać punkt potwierdzający profil zaufany ePUAP,
 j) warunki organizacyjne i techniczne dla potwierdzania profilu zaufanego ePUAP oraz autoryzacji przy nieodpłatnym wykorzystaniu środka identyfikacji elektronicznej stosowanego do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym banku krajowego lub innego przedsiębiorcy,
 k) sposób potwierdzania spełniania warunków, o których mowa w lit. j
- biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia bezpieczeństwa i pewności w procesie identyfikacji oraz poufności kluczowych elementarnych czynności.
Pozdrawiam,
Justyna Wichowska
Urząd Miejski w Łomiankach
A teraz część trudniejsza, jak odebrać decyzję
Decyzja jest w pliku .BES.xades
który zawiera podpis elektroniczny i sam dokument, który trzeba jakoś z niego wyeksportować. Do tego celu potrzebujemy np. programu Szafir. Przy jego pomocy możemy wyodrębnić dokument i voilà:
https://drive.google.com/file/d/0B1hYVXsrSXCKa3F6eExmdWdIWXc/view
Decyzja po oddzieleniu wypełniaczy sprowadza się głównie do:
W tym miejscu wskazać należy, iż organ administracji publicznej, do którego wpłynął wniosek z dnia 30 października 2016 r. o udostępnienie informacji publicznej nie posiada odrębnego rejestru spraw administracyjnych, w których stroną był Burmistrz Łomianek, a tym bardziej rejestru za okres 2010 -2016. Tak więc wygenerowanie z ogólnej liczby spraw sądowych, których stroną jest Gmina Łomianki, Urząd Miejski w Łomiankach bądź też organy Gminy Łomianki, sygnatur postępowań przed sądami administracyjnymi w latach 2010-2016, w których stroną był Burmistrz Łomianek wymaga dokonania analizy wszystkich spraw i stworzenia dokumentu, który będzie zawierał jedynie sygnatury, których udostępnienia żąda wnioskodawca, co wymaga przeprowadzenia licznych analiz i zestawień połączonych z zaangażowaniem w ich pozyskanie określonych środków osobowych.
Dalej urząd skupił się na tym jak ważne jest wykazanie interesu publicznego w związku z wnioskiem o przetworzoną informację publiczną. Zupełnie ignorując uzasadnienie dlaczego uważa, że wnioskowana informacja jest przetworzona.
IMHO brakuje zanim przystąpi się do uzasadnienia dot. interesu publicznego, należałoby wykazać, że wskazana informacja jest w istocie przetworzona i tutaj brakuje:
-
wskazania jakich analiz urząd musiałby dokonać by uzyskać sygnatury
Czy przeczytanie dokumentu i skopiowanie sygnatury jest jego analizą?
-
wskazania przybliżonej liczby tych licznych analiz zestawień
Czy to oznacza że spraw sądowych było tak wiele?
-
wskazania w przybliżeniu jakiego zaangażowania środków osobowych wymaga przygotowanie informacji
Czy to zajmie jeden, dwa czy 30 dni?
@anon15120247 Czy masz może jakiś wzór skargi do SKO? Treść mojej argumentacji mamy gotową trzeba tylko ją przenieść z moich wiadomości i złożyć skargę. Inaczej niż w przypadku bezczynności, mamy na to 14 dni od dzisiaj (dziś odebrałem pismo).
WAŻNE: Zależy nam na tym by udowodnić że wnioskowana informacja nie jest przetworzona
. Samo uzyskanie informacji w tej sprawie drugorzędne.
Jeśli tego nie zrobimy to urząd zyska kolejną broń w swoim arsenale i coraz częściej będzie żądał wykazywania interesu publicznego w coraz to bardziej błahych sprawach. Będzie utrudniał dostęp do informacji i zamiast o informacjach będziemy z urzędem spierać się o to czy interes publiczny został wykazany czy nie — już widzę to bicie piany i rezygnację obywateli z dochodzenia swoich praw.